30. September 2014

Mindfulness og Silva Metoden

Udskriv til printer / Send til ven

Mental afslapning kan hjælpe dig til at forbedre din fysiske og mentale form, og hvad nu hvis det samtidig kunne øge dine ressourcer, forbedre din koncentration og få mere ud af livet, mens du slapper af og lader op?

På Silvakurserne spørger mange hvad Mindfulness og Silva Metoden har til fælles og hvad forskellene er. Fælles er, at begge metoder anvender meditation eller med andre ord; kontrolleret afslapning. Under den kontrollerede afslapning rettes opmærksomheden mod at finde indre ro og balance i nuet, så man giver slip på den ydre verden og er nærværende. Dette kan blandt andet lindre stress, angst, tristhed og anspændthed.

Metoderne skærper din opmærksomhed, din koncentration og øger din evne til at mærke dig selv, og eventuelle negative tanker og fysiske symptomer. Du bliver bedre til at sanse din mentale og kropslige tilstand.

Silva Metoden anvender – ud over den traditionelle meditation som indeholder afslapning og opmærksomhedstræning – dynamisk meditation. Her lærer deltagerne at anvende kontrolleret afslapning til særlige formål i deres liv, som gør det lettere og mere effektivt for dem, at forandre og forbedre ønskede situationer. Det kunne blandt andet være at slippe af med dårlige vaner, smerter, usund livsstil, manglende motivation, eller i mere positiv retning for eksempel, at øge din kreativitet og energi og forbedre din effektivitet.

Silva Metoden mener, at det er vigtigt at repetere og finpudse din læring. Du kan derfor gratis gentage dit Silvakursus efter behov i det meste af verden.

Klik her for at se spændende bøger om mindfulness på Saxo.

Kender du noget til mindfulness? Kan du også se lighederne med Silva Metoden? Skriv en kommentar…

klikherforatfa

Kommentarer

  1. Poul Hansen siger:

    Tak for den gode forklaring Thomas. Jeg har også altid – siden jeg selv lærte Silva Metoden – syntes at der var mange fælles aspekter mellem Silva og Mindfulness.

Skriv en kommentar...

*